THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

31 October 2011

~~~~~~~~~~

entry yg tax berMOTIF aku agak merasakan lahhh..haha
actually,long time no update my blog...okay,ak rasa rindu dah kt die nih..
sian dh lama kesepian...smuanya d sebabkan aku yg xde masa..smpai terabai blog ksyangan ak nih...even die smple pon,ak ttap syg...FULLSTOP!

mnggu ni ak direct shift ptg..mna nk ada msa nk update blog kan..balik je kui10 n always more than 10pm..
so,d answer is TIRED lah kan??hummm wlaupon diri ni pempuan,ttap ku tabahkan untuk berjuang demi mnghabiskan latihan industri neyh...

ouh,sblom ak lpa...ak nak cite yg last wednesdy smpena DEEPAVALI we(*cple*) got an accident wth others car at opposite of time square traffic lght! but,alhamdulillah n syukur sgt2 yg kami xde pape..
just d car yg kemek2 bhagian pntu..yg mmbuatkan kesakitan hati apabila org tu yg melanggar then they runaway wthout to look what happen to us...huhhhh so shit i think..

okay dh pnjang agaknya ak melalut..tp reality keyh..nih jela masa yg ak spent utk update blog nih..lau x memg xde msa la jwabnya..keje balik tdo..mkan men game g kje..tuh jela hari2..tired ok..

time to sleep la kot.ada msa,pnjang umor,kita brsua lagi...salam

11 October 2011

t.i.r.e.d !!

okay nk cecite sket..
even mata aka nk sepet mnyepet dh ni,
ak still layankan hati nk berKARYA skejap.. =)

tdi ak kn msuk kje kui2 peptang...
punya la excited msuk ptg ingtkan best n xbz..
skali HAMPEH bile mnjelang mghrib je,CHEF main kit bgtau yg supper cold kitchn ada item..
mnyirap btoll...dh la sorg!!

ak kna siapkan dlam msa sejam lebih wat sandwch for 200pax..
its mean same wth 6 big plate!

dgan mise on place tuk lunch bsok nya lagik...
buah tuk brk1st nya lagik...
memg pon ak SUPER WOMEN kan en.CHEF!!
hahhhh terkangkang ak sorg2 duk siapkn smua...

n the most important nya ialah aku XDUDUK LANGSUNG slama 10jam okay!
hebat kan super women neyh??

dengan hpon dok bnyi2 msg n call pon xsmpat d pgang!
even tggjwab bkerja pon,smpai xde msa nk pgang hp mcm CHEF2 hebat tuh...
siapa lah dri ni kan,....

*ahahhhh melalut terlalut lah plak..atuiiiiii

even pepnat pon,wish thanx to my luvly mr.MILO sy yg memahami diri ini..
sharian xmsg kan...ksian awk...tp xpela,dh tggjwab sy mcm ni kan...
msti la awk kna faham SAYA kan.....

*okay notice dh naik bahawasanya KEPALA ak dh stat berpusing mcm BUMI yg smooth jee!
so how???

the conclusion of the story is SLEEP..SLEEP...n SLEEP!!

okay u'olls to b continue next story kayh..
sooo tired now!!

asllammualaikum guysss..muaaaahhhhhh

09 October 2011

wrong.wrong.wrong

hello guys assalammualaikum....
okay,now sesaya nk sestory sesikit pasal salah lalaku kesalahan tersalah n salalah lahhh..
td ak bebukak je FB, then trjmpa 1post wall yg mnarik mnat jgak la..
*its to me..dont knw how abt u'alls kan.
 now,its a time to tell out what the meaning of my word okay..
its all abt others pple out there always to say the words 'OOOOO M G!!!!'

bile d terjemahkan smula,ia brmksud ohhh allah...ni the one of info i can get...
 u'lls ada dpat pape link x share dri mna2 abt it??

msti ada kan...
bile d fkir balik,tu memng 1ksalahan yg smua org xnmpak..
especially younger person rite???
*same wth me laahhh..

thats a pictures of d info dat i can share wth u'alls k..
just for a remind to alls pple..
 just wanna share..

this is a positif thingking abt...
*bukanlah nk kata diri ni baek pon..
just d info dat i can share wth u...
its only...

kta smua kna lah sdar kan...lagi2 dunia dh akhir zman nih..

hrap2 ak cpat d beri ptunjuk n dpat berumah tngga dlu kan..
nk jgak merasa kecapi alam rumah tngga..
smua org ada keinginan mcm ttuh...

*haihhh menyimpang jauhhh dah...
jangan nk merapu.meraban plus2 lah...sukup2 lah tu eyda a.k.a dayah oiiii..

hummmm hopefully aftr dis ak xsebut dah pkataan yg salah d sisi undang2 kesihatan neyh lagi.
hahaha
harap sesangat sangat sangat tersangat...
*insyaallah dengan bekalan iman yg teguh akan terpeliahara lah ia..
cehhhhhhh!

btw,i need some rest dis nite..
bsok msuk kje petang pepetang la plak...sensorg lak tuh...hatuiiiii
 sabo jela...dh takdir kt stu kan..
na wat cane lgi..
REDHA IS THE MOST IMPORTANT!!!

ASSALAMMUALAIKUM

10 PETANDA DIA JODOH KITA

Firman Allah SWT, bermaksud "Jika kamu menolong (agama) Allah, nescaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu" (Surah Muhammad, ayat 7)

Gunakan seluruh pancaindera

Jodoh adalah perkara yang sudah ditetapkan oleh Allah yang maha Esa. Tetapi bagaimana kita mengetahui dia memang ditakdirkan untuk kita? Allah SWT mengurniakan manusia telinga untuk mendengar, mata untuk melihat dan aka untuk berfikir. Jadi gunakan sebaik-baiknya bagi mengungkapkan rahsia cinta yang ditakdirkan. Dua manusia yang rasa mereka dapat hidup bersama dan memang dijodohkan pasti memiliki ikatan emosi , spiritual dan fizikal antara keduanya. Apabila bersama, masing-masing dapat merasai kemanisan cinta dan saling memerlukan antara satu sama lain. Lalu gerak hati mengatakan, dialah insan yang ditakdirkan untuk bersama. Benarkah ia seperti yang diperkatakan?
Berikut adalah 10 petanda yang menunjukkan dia adalah jodoh kita.

1.Bersahaja

Kekasih kita itu bersikap bersahaja dan tidak berlakon. Cuba perhatikan cara dia berpakaian, cara percakapan, cara ketawa serta cara makan dan minum. Adakah ia spontan dan tidak dikawal ataupun kelihatan pelik. Kalau ia nampak kurang selesa dengan gayanya, sah dia sedang berlakon. Kadang-kadang, kita dapat mengesan yang dia sedang berlakon. Tetapi, apabila dia tampil bersahaja dan tidak dibuat-buat, maka dia adalah calon hidup kita yang sesuai. Jika tidak, dia mungkin bukan jodoh kita.

2.Senang bersama

Walaupun kita selalu bersamanya, tidak ada sedikit pun perasaan bosan, jemu ataupun tertekan pada diri kita. Semakin hari semakin sayang kepadanya. Kita sentiasa tenang, gembira dan dia menjadi pengubat kedukaan kita. Dia juga merasainya. Rasa senang sekali apabila bersama. Apabila berjauhan, terasa sedikit tekanan dan rasa ingin berjumpa dengannya. Tidak kira siang ataupun malam, ketiadaannya terasa sedikit kehilangan.

3.Terima kita seadanya

Apapun kisah silam yang pernah kita lakukan, dia tidak ambil peduli. Mungkin dia tahu perpisahan dengan bekas kekasihnya sebelum ini kita yang mulakan. Dia juga tidak mengambil kisah siapa kita sebelum ini. Yang penting, siapa kita sekarang. Biarpun dia tahu yang kita pernah mempunyai kekasih sebelumnya, dia tidak ambil hati langsung. Yang dia tahu, kita adalah miliknya kini. Dia juga sedia berkongsi kisah silamnya. Tidak perlu menyimpan rahsia apabila dia sudah bersedia menjadi pasangan hidup kita.

4.Sentiasa jujur

Dia tidak kisah apa yang kita lakukan asalkan tidak menyalahi hukum hakam agama. Sikap jujur yang dipamerkan menarik hati kita. Kejujuran bukan perkara yang boleh dilakonkan. Kita dapat mengesyaki sesuatu apabila dia menipu kita. Selagi kejujuran bertakhta di hatinya, kebahagiaan menjadi milik kita. Apabila berjauhan, kejujuran menjadi faktor paling penting bagi suatu hubungan. Apabila dia tidak jujur, sukar baginya mengelak daripada berlaku curang kepada kita. Apabila dia jujur, semakin hangat lagi hubungan cinta kita. Kejujuran yang disulami dengan kesetiaan membuahkan percintaan yang sejati. Jadi, dialah sebaik-baik pilihan.

5.Percaya Mempercayai

Setiap orang mempunyai rahsia tersendiri. Adakalanya rahsia ini perlu dikongsi supaya dapat mengurangkan beban yang ditanggung. Apabila kita mempunyai rahsia dan ingin memberitahu kekasih, adakah rahsia kita selamat di tangannya? Bagi mereka yang berjodoh, sifat saling percaya mempercayai antara satu sama lain timbul dari dalam hati nurani mereka. Mereka rasa selamat apabila memberitahu rahsia-rahsia kepada kekasihnya berbanding rakan-rakan yang lain. Satu lagi, kita tidak berahsia apa pun kepadanya dan kita pasti rahsia kita selamat. Bukti cinta sejati adalah melalui kepercayaan dan kejujuran. Bahagialah individu yang memperoleh kedua-duanya.

6.Senang Bekerjasama

Bagi kita yang inginkan hubungan cinta berjaya dan kekal dalam jangka masa yang panjang, kita dan dia perlu saling bekerjasama melalui hidup ini. Kita dan kekasih perlu memberi kerjasama melakukan suatu perkara sama ada perkara remeh ataupun sukar. Segala kerja yang dilakukan perlulah ikhlas bagi membantu pasangan dan meringankan tugas masing-masing. Perkara paling penting, kita dan dia dapat melalui semua ini dengan melakukannya bersama-sama. Kita dan dia juga dapat melakukan semuanya tanpa memerlukan orang lain dan kita senang melakukannya bersama. Ini penting kerana ia mempengaruhi kehidupan kita pada masa hadapan. Jika tiada kerjasama, sukar bagi kita hidup bersamanya. Ini kerana, kita yang memikul beban tanggungjawab seratus peratus. Bukankah ini menyusahkan?

7.Memahami diri kita

Bagi pasangan yang berjodoh, dia mestilah memahami diri pasangannya. Semasa kita sakit dia bawa ke klinik. Semasa kita berduka, dia menjadi penghibur. Apabila kita mengalami kesusahan, dia menjadi pembantu. Di kala kita sedang berleter, dia menjadi pendengar. Dia selalu bersama kita dalam sebarang situasi. Tidak kira kita sedang gembira ataupun berduka, dia sentiasa ada untuk kita. Dia juga bersedia mengalami pasang surut dalam percintaan. Kata orang, "lidah sendiri lagikan tergigit", inikan pula suami isteri'. Pepatah ini juga sesuai bagi pasangan kekasih. Apabila dia sentiasa bersama kita melalui hidup ini di kala suka dan duka, di saat senang dan susah, dialah calon yang sesuai menjadi pasangan hidup kita.

8.Tampilkan kelemahan

Tiada siapa yang sempurna di dunia ini. Tipulah jika ada orang yang mengaku dia insan yang sempurna daripada segala sudut. Pasti di kalangan kita memiliki kelemahan dan keburukan tertentu. Bagi dia yang bersedia menjadi teman hidup kita, dia tidak terlalu menyimpan rahsia kelemahannya dan bersedia memberitahu kita. Sudah tentu bukan senang untuk memberitahu dan mengakui kelemahan di hadapan kekasihnya. Malah, dia tidak segan mempamerkan keburukannya kepada kita. Misalnya, apabila dia bangun tidur ataupun sakit dan tidak mandi dua hari, dia tidak menghalang kita daripada melawatnya.Apabila kita dan dia saling menerima kelemahan dan sifat buruk masing-masing, memang ditakdirkan kita hidup bersamanya.

9.Kata hati

Dengarlah kata hati. Kadangkala, manusia dikurniakan Allah deria keenam yang dapat mengetahui dan memahami perasaan pasangannya. Dengan deria batin ini juga kita dapat saling tahu perasaan masing-masing. Kita dan dia juga dapat membaca fikiran antara satu sama lain dan dapat menduga reaksi dan tindakbalas pada situasi tertentu. Apabila kita yakin dengan pilihan hidup kita, tanyalah sekali lagi. Adakah dia ditakdirkan untuk kita? Dengarlah kata hati dan buatlah pilihan. Serahlah segalanya pada ketentuan yang maha berkuasa.

10.Solat Istikharah dan Tawakkal

Jodoh dan pertemuan semuanya di tangan Allah SWT. Manusia hanya perancang di pentas dunia ini dan skripnya ditulis oleh yang maha esa. Adakalanya, dalam memainkan peranan sebagai pelakon, diberi petunjuk melalui mimpi atau gerak hati. Mimpi memang mainan tidur, tetapi apabila kita melakukan sembahyang Istikharah dan memohon supaya Allah memberikan petunjuk, insya-Allah dengan izinnya kita mendapat petunjukNya. Jika dia pilihan kita, buatlah keputusan sebaiknya. Jika tidak, tolaklah dia dengan baik. Semua yang kita lakukan ini adalah bagi mendapatkan kebahagiaan hidup di dunia. Setelah semuanya diusahakan, berserahlah kepadaNya dan terus berdoa. Ingatlah, nikmat di dunia ini hanya sementara.Nikmat di akhirat adalah kekal selamanya.

07 October 2011

life without nothing...

nothing to describe here 4 dis nite...
feel tired...
feel free.....
feel bored....
so all lah....

humm so sad okay....next week my shift will start on evening..
damn!!!!

xpela,kata nk belajar kan...
insyaallah boleyh...
smpai bulan12 je kannnn...

smoga d permudahkan je...
kluar pon dh jarang..

ksian mr.miLO sy yg mnunggu2 utk kluar bersama...xpela..
ada jdoh xkmana btol x beb???

so,kerja ttap kerja even pnat membabi buta pon...
time L.I la kite berpenat sana..berpeluh sana...
tp hasilnya pd kita jugak ble bjaya nnti..

org kata start dri bwah..
bersusah dlu,brsenang kmudian....
*arghhh dlam2 xde point bole memanjang plak ak bbel kan... 

aduhhh ngntuk beb...
hummmm
dlam2 penat ni,bile tgok je mr.MiLo sejuk mata hilang skit pnat...
btambah hilang bile die call then wish whtever that make me smile.

itu sudah ckup2 memadai bg diri ini yg xsesempurna seperti org lain...
mnalah nk tau kan kot2 kt lua sna ada org yg prasan diri die dh HEBAT,SEMPURNA n so on lah...

haihhhh xpe2...
even pepenat pon...blog mnjdi plihan utama utk meluahkan perasaa terbuku d hati...
kalo xcaya,u'olls try la mcm sy...xrugi ada blog..kita just sharing what pple around u not know..
sharing is caring..

xsalah brkongsi cerita...
SELAMAT MENCUBA..
*sekian untuk malam sabtu ni..
papai muahhhh3

*cecomel jeee..huhuh
nite peepssssss *,*

06 October 2011

cinta muka baru! haha

Kita berkenalan hanya dalam laman muka buku
Kau hantar pesan dan suruh aku terima kamu
Oh oh hatiku rasa sesuatu

Dan pabila kau kata kau mahu jumpa aku
Ku gelisah berdebar hati rasa tak menentu
Oh oh benarkah rasa itu

Bagaimana
Harus bersua
Ku rasa gementar tapi bahagia
Perlukah kita
Beri peluang pertama
Walaupun kita tak pernah berjumpa

Banyak persoalan yang berada di minda
Banyak tanda tanya dan juga kata puja
Otak kata jangan hatiku rasa sayang
Hidup tak menentu adakah ini cinta

Banyak soalan banyak juga jawapannya
Kata hati dan rasa tak dibiar saja
Setiap yang berlaku ada kebaikannya
Harus pejam mata dan cuba apa saja

Pabila kau renung tajam tajam mata aku
Ku rasa sesuatu rasa yang ku tak tahu
Oh oh ini cinta remajaku
Dan pabila kau katakan kau suka aku
Ku terdiam terkelu tak tahu mana nak tuju
Oh oh itulah cinta yang satu
Cinta di muka buku